وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

بزرگترین وب‌سایت مارکتینگ در ایران

وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

بزرگترین وب‌سایت مارکتینگ در ایران

وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

-مدرس و مشاور صنعت و دانشگاه
-استراتژیست و راهبرد ارشد فروش و بازاریابی در شرکت بوش آلمان
-سخنران،طراح و برگزارکننده همایش های بین المللی کسب و کار





بایگانی



۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

مدیریت فروش و فروش حرفه ای (بایدها و نبایدها)

چهارشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۳۹ ب.ظ

امروزه شرکت ها در آموزش و حفظ نیرو های فروش مشکل دارند. یکی از دلایل این مشکل ،عدم وجود اتگیزه و نا امیدی در این پرسنل است. در این میان ،افراد و شرکت هایی موفق تر هستند که همواره در حال به روز رسانی اطلاعات پرسنل بوده و با برنامه ریزی ،نیاز های مشتریان را بهتر از قبل تامین می کنند.

آموزش می تواند انگیزه پیش روی در کار (افزایش بهره وری) را به همراه داشته باشد. مدیران و شرکت هایی موفق تر هستند که اطلاعات خود را به روز می کنند تا همواره بتوانند در عرصه کسب و کار رقابت کنند.

فروشنده ها و کارشناسان واحد فروش سازمان ها باید توانایی رقابت در بازار امروزه را داشته باشند. توانایی بیان نقاط قوت و مزیت های محصول و خدمات ،توانایی مذاکرات اثر بخش در راستای پیشبرد فروش ،توانایی عقد قرارداد فروش و... .

این توانایی ها زمانی به وجود می آید که افراد ،اطلاعات خود را به روز کرده و توانایی پیاده سازی اطلاعات را در خود داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۵:۳۹
دکتر حسنعلی محمودی

چرا شرکت های خوب به بیراهه می روند؟

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ

مدیران عاملی که همه گزینه های ممکن را پیش روی خود نگاه می دارند ،معمولا هیچ کدام را اجرا نخواهند کرد. بنگاه هایی که همه قسمت های بازار را هدف می گیرند معمولا دست آخر به هیچ کدام دست نمی یابند. فروشنده ای که همه معامله ها را تعقیب می کند در انتها هیچ معامله ای را جوش نخواهد داد.

 

ما گرفتار یک اجبار وسواسی برای برداشتن هر تعداد هندوانه ممکن با یک دست هستیم و سوار هیچ کاری نیستیم ولی گزینه ها را پیش روی مان باز نگه می داریم. این موضوع به راحتی می تواند به قیمت موفقیت مان تمام شود.

باید یاد بگیریم که درها را ببندیم!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۵:۳۸
دکتر حسنعلی محمودی

برندسازی و رقابت شرکت های ایرانی (فرصت ها و چالش ها)

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۳۳ ق.ظ

برند از خاک کیفیت ،عملکرد و اثر بخشی بر گرفته شده است. سپس لوگو های هم نشین با این دستاورد ها نشانه هایی از کیفیت و عملکرد شدند. تفسیر این لوگو ها پس از مدتی در ذهن مخاطب این پیام را تزریق کرد که با انتخاب برند خاص ،گویی شخصیت خاصی به انتخاب کننده می دهد.

برند در زمان کوتاهی به نماد هویت انسان تبدیل شد و به عنوان سبک زندگی در بخش عظیمی از مردم رخنه کرده است. بنابراین می توان گفت که برند یک سبک زندگی است.

 

 

به جرات می توان گفت که شرکت های ایرانی هیچ گونه آمادگی برای رقابت جهانی ندارند ،زیرا تعداد افراد شایسته در حوزه برندینگ به انگشتان دست هم نمی رسد. افرادی که به تازگی وارد این حوزه می شوند اگر کمی روان شناسی ،مدیریت و ... آموخته باشند گمان بر این می برند که برندینگ را به خوبی می شناسند. تا زمانی که تعداد افراد متخصص در ایران کم است و مباحثی چون برند فروشی در میان است ،برندینگ ایران هیچ شانسی برای رقابت جهانی ندارد.

بهترین راهکار ،افزایش متخصصان در حوزه برند و حمایت شرکت هایی است که در این راه قدم برداشته اند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۱:۳۳
دکتر حسنعلی محمودی

توسعه فردی و اهمیت آن

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۴۵ ق.ظ

جوهر شخصیت شما سطح عزت نفس شماست. عزت نفس شما نشان می دهد که تا چه اندازه برای خود ارزش قایل می شوید و خود را چه اندازه موفق ارزیابی می کنید. عزت نفس ،منبع نیروی شخصیت شماست که میزان انرژی ،اشتیاق ،انگیزه و الهام شما را مشخص می سازد. هر چه خودتان را بیشتر دوست بدارید و به خود احترام بیشتری بگذارید ،در هر کاری که انجام دهید موفق تر می شوید. شما قرار است خودتان خودتان را باور کنید و با ملاک ها باورهای خودتان را بسنجید نه اینکه خود را به دیگران بباورانید. وقتی به دنبال تایید دیگران هستید همیشه در حالت دفاعی قرار دارید و برای دیگران سخت است از دیوار دفاعی شما عبور کنند.

 

اگر به دنبال تایید دیگران هستید دو علت دارد: یا این که خودتان را خوب نمی دانید یا خودتان را خواستنی و دوست داشتنی نمی یابید. وقتی ذهنتان درگیر جلب رضایت دیگران شد نمی توانید از حداکثر توان ذهنتان برای برقراری ارتباط بهره ببرید. 

مهم نیست مردم شما را بفهمند. حتی اگر به خاطر این نافهمیشان تصویر غلطی از شما دارند ،شما نمی توانید آن را تصحیح کنید. شما به این دنیا نیامده اید تا دیگران را راضی کنید! شما برای رضایت خودتان آمده اید و تا نگاه تایید طلب را عوض نکنید گرفتارید. وقتی تایید دیگران را می خواهید حتی اگر آنها پدر و مادر یا همسرتان هستند ،زیر این بار له خواهید شد.

در بیشتر موارد نظر دیگران تاثیری در زندگی ما ندارد. این ماییم که عقیده ی دیگران را تبدیل به چاقو می کنیم و به خودمان می زنیم.    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۲:۴۵
دکتر حسنعلی محمودی

مدیریت تفکر برای ایجاد تحول مثبت در سازمان

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵ ب.ظ

یک انسان روزانه به طور متوسط هفتاد هزار فکر دارد. وقتی بلد نباشیم که چطور و بر چه اساسی انتخاب کنیم ،متاسفانه افکار منفی قوی تر شده و تمرکز ما را برای انتخاب های کلیدی از بین می برند. این موضوع باعث افزایش استرس ،حس ناکارآمدی و نابودی اعتماد به نفس می شود.

مدیریت ستون ها و دیوارهای فکری به ما کمک خواهد کرد انتخاب های درست تری داشته ،بهره وری مان را در کار و زندگی افزایش دهیم و خود را به شکل مثبت متحول نماییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۰۵
دکتر حسنعلی محمودی

فریلنسر کیست؟

پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹ ب.ظ

فریلنسر کسی است که به صورت آزاد و برای خود ،کار می کند. فریلنسر دیجیتال مارکتینگ کسی است که برای شرکت های مختلف کار دیجیتال مارکتینگ انجام می دهد بدون حضور در آن شرکت.

برای فریلنسر شدن به حضور شخص نیاز نیست و فقط کافی است مهارت داشته باشید و بتوانید پروژه های مختلف را غیر حضوری انجام دهید. 

فریلنسر دیجیتال مارکتینگ ،پروژه های دیجیتال مارکتینگ را غیر حضوری انجام می دهد. فریلنسری برای دانشجویان ،کارمندان و افراد جویای شغل دوم بسیار مناسب است. از طریق فریلنسر می توانید شغل دوم و یا حتی شغل اول پر درآمد داشته باشید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۳۹
دکتر حسنعلی محمودی

کارآفرینی و نوآوری باز در اکوسیستم های کسب و کار

سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۰۱ ب.ظ

کارآفرینی ،فرآیند خلق ارزش جدید از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک های ناشی از آن می باشد. از این رو مبحث کارآفرینی و نوآوری های باز در دنیای رقابتی کنونی بسیار با اهمیت می باشد. نوآوری باز ،تاکید می کند که نوآوری برای افراد خاص ،موضوعات خاص و محل های خاص نیست بلکه نوآوری را می توان در همه ی افراد ،در همه ی محل ها و همه ی موضوعات جست و جو نمود. این پارادایم بر همه گیری و اجتماعی شدن نوآوری تاکید بسیاری دارد.

افراد کارآفرین به عنوان عامل کلیدی رشد و توسعه اقتصادی در عصر مدرن ،شناخته شده و موجب بهره مندی مردم و کشور می شوند. کارآفرینی در واقع نوعی کنش انسانی می باشد که در عرصه فعالیت اقتصادی به وجود می آید. مفهوم کارآفرینی بر مبنای موقعیت و محیط به ویژگی هایی از جمله دسترسی به منابع ،قواعد و تسهیل در روابط اجتماعی و امکانات اقتصادی و مالی جامعه مربوط است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۸:۰۱
دکتر حسنعلی محمودی