وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

بزرگترین وب‌سایت مارکتینگ در ایران

وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

بزرگترین وب‌سایت مارکتینگ در ایران

وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

-مدرس و مشاور صنعت و دانشگاه
-استراتژیست و راهبرد ارشد فروش و بازاریابی در شرکت بوش آلمان
-سخنران،طراح و برگزارکننده همایش های بین المللی کسب و کار





بایگانی



۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

هوش تجاری برای عملکرد فروش می تواند به مدیران فروش و نمایندگان آنها اطلاعات تحلیلی مناسبی در رابطه با محصول ،نوسانات قیمت،مشتریان،جمعیت شناسی مشتریان و تیم های فروش را آماده نماید.این اطلاعات می تواند به همراه جزئیاتی از میزان خرید و فروش صورت گرفته در بازه های زمانی متفاوت باشد که در نهایت،منجر به اتخاذ تصمیم صحیح در زمان های لازم برای ارائه محصول مناسب و حفظ میزان و سطح فروش سازمان باشد که این امر منجر به جلوگیری از کاهش میزان فروش و افزایش و یا ثابت نگه داشتن میزان سود حاصل از فروش سازمان می شود.

هوش تجاری در سیستم فروش می تواند در بررسی میزان نزدیک شدن سازمان به اهداف تعیین شده نیز موثر باشد.هوش تجاری به همه شرکت های بیمه کمک می کند تا از طریق گزارش گیری و تحلیل داده ها،عملکرد اثربخش،مطمئن و قابل قبولی به دست آورند.ERP و CRM و سایر سیستم ها و نرم افزارها،عوامل حیاتی برای اداره سازمان ها و شرکت های بیمه ای هستند.

متأسفانه هنگامی که این سیستم ها،تراکنش ها و تعاملات داده ها را خوب اجرا می کنند،در برابر گزارش گیری،تحلیل و دسترسی به داده ها،کم می آورند و در نتیجه،بهبود و قابلیت های تحلیل و گزارش گیری شرکت های بیمه،جزء اولویت های مدیران ارشد قرار می گیرد.

1399/01/27

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۹ ، ۱۷:۳۲
دکتر حسنعلی محمودی

نوآوری در صنعت بیمه و راهکارهای توسعه آن

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۴۳ ب.ظ

ضرورت استفاده از فناوری های نوین در عرصه صنعت بیمه جهان،پذیرفته شده و امری اجتناب ناپذیر است.طی سال های گذشته نیز تحولات مثبتی در صنعت بیمه به وجود آمده که در این میان می توان به ورود استارتاپ ها به صنعت بیمه،تسهیل عملیات بیمه گری از طریق فناوری اطلاعات و... اشاره نمود که می تواند به عنوان پیشرفتی چشمگیر در حوزه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه به شمار رود.

حوزه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه،نسبت به سایر حوزه ها،بکر و نوپاست.صنعت بیمه کشور هم باید به سرعت خود را به فناوری های تازه مجهز نموده تا مسیر رو به رشد خود را حفظ کند که با روند روزافزون رشد و توسعه فناوری اطلاعات،نیاز به پژوهش بیشتری در این زمینه احساس می شود.

همچنین بستر سازی برای توسعه فناوری های نوین از طریق توسعه همکاری های فناوری با کشورهای خارجی،یکی از الزامات توسعه علمی و فناوری صنعت بیمه ای کشور است.نوآوری از طریق فناوری های جدید،محرک کلیدی و اصلی تحول در جهت توسعه صنعت بیمه بوده و این امر به افزایش کارایی و اثربخشی بازار مالی منجر خواهد شد.

صنعت بیمه نیز به عنوان یکی از ارکان بازار مالی،همانند سایر بخش های بازار مالی،از تحولات بازار مذکور تاثیر می پذیرد.ظهور پیشرفت های جدید در فناوری،امکان ارائه روش های جدید خدمات دهی به مشتریان بیمه ای و نیز فرصت های وسیع در جمع آوری داده ها که به شناسایی ریسک و اقدام برای کاهش آن می انجامد،را فراهم می نماید.

1399/01/26

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۴:۴۳
دکتر حسنعلی محمودی

وفاداری مشتریان و مشتریان وفادار

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۳۹ ق.ظ

در کتاب های کسب و کار،تعاریف زیادی برای وفاداری مشتریان وجود دارد.هرکدام از این تعریف ها از یک منظر،وفاداری مشتری را شرح داده اند.برخی وفاداری را همان ارتباط عاطفی بین مشتری و برند و کسب و کار دانسته اند.تعهد مشتری به خرید همیشگی از یک برند،یکی دیگر از تعاریف است و در جای دیگر،مشتریانی که بیشترین سود را وارد چرخه کسب و کار می کنند،به عنوان مشتریان وفادار شناخته می شوند.

%80 سود و درآمد یک کسب و کار،از 20% مشتریان فعلی آن کسب و کار حاصل می شود.در نتیجه،حفظ و نگهداری مشتریان وفادار،رمز ادامه حیات هر کسب و کاری می باشد.

شاید این سئوال برایتان پیش بیاید که مگر وفاداری مشتری،همان رضایت مشتری نیست؟؟؟

در پاسخ به این سئوال باید بگویم که رضایت مشتری،به معنی حمایت مشتری از برند و کسب و کار ماست و لزوما" به معنای خرید از ما نیست.مشتری راضی ممکن است تجربه خرید خود را با دیگران در میان نگذارد و در صورتی که رقبای ما،محصول مورد نظر را با قیمت کمتر عرضه کنند،خرید خود را از آنها انجام دهند؛ولی وفاداری،یک مرحله پس از رضایت مندی است و مشتری وفادار،به دلیل وابستگی احساسی که نسبت به برند دارد،برند خود را تغییر نمی دهد و حتی ممکن است با وجود قیمت بالاتر،انحصارا" از برند مورد نظر خود،خرید کند.

1399/01/26

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۹ ، ۰۱:۳۹
دکتر حسنعلی محمودی

چگونه یک استارتاپ ایجاد می شود؟

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۵۱ ب.ظ

استارتاپ،کسب و کاری پایدار و ارزشمند است که می تواند مبتنی بر تکنولوژی نوین باشد یا نباشد.استارتاپ،یک مدل از کسب و کار است که علاوه بر جدید و نوپا بودن،قابل تکرار و مقایسه پذیر است و معمولا بر پایه تکنولوژی شکل گرفته و امید به رشد و رونق محصول در آن زیاد است و البته دارای ریسک بالایی نیز می باشد.

کسب و کارهای جدیدی که در نتیجه ی کارآفرینی ایجاد شده اند و اتفاقا در بیشتر موارد،رشد صعودی نیز دارند و با ایجاد راه حل های جدید و خلاقانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز شکل گرفته اند،جزء استارتاپ ها محسوب می شوند.

از تفاوت های عمده کسب و کارها و استارتاپ ها می توان به خلاقانه و نوآورانه بودن استارتاپ ها،رشد سریع آنها،تکیه بر فضای مجازی و اینترنت برای خدمت دهی به مشتریان و گسترش کار و جذاب بودن برای سرمایه گذاران اشاره کرد.

در کل می توان تفاوت های این دو را در موارد زیر دانست:

1)انتظارات متفاوت از نرخ رشد(دیدگاه کارآفرین نسبت به رشد)

2)نحوه تامین مالی متفاوت

3)ماهیت اصلی ایده(فرآیند به حرکت درآوردن ایده)

1399/01/25

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۵۱
دکتر حسنعلی محمودی

وبینار،یکی از پدیده های بسیار اثرگذار در دنیای بازاریابی اینترنتی و همچنین تدریس است.وبینار یا سمینار آنلاین،به سمیناری گفته می شود که در فضای آنلاین برگزار شود و برای شرکت در آن نیازی به حضور فیزیکی در یک محل خاص نیست.

اگر بخواهید در یک سمینار شرکت کنید حتما باید در مکان تعیین شده حضور پیدا کنید اما در وبینار اینگونه نیست.در وبینار،شما نیازی به حضور فیزیکی ندارید و می توانید از خانه خودتان در سمینار آنلاین شرکت کنید.

از لحاظ کیفیت ارتباط مدرس و شرکت کننده،وبینار تفاوت چندانی با سمینار ندارد.چرا که در وبینار،شما مدرس را می بینید و صدای او را می شنوید،اسلایدها و فایل ارائه او را می بینید و حتی می توانید از مدرس سوال بپرسید.

وبینار با توجه به قدرتی که دارد،می تواند نقش مفیدی در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما ایفا کند.البته باید توجه کنید که وبینار و سمینار هرکدام در جای خود کاربرد دارند و نمی توان گفت 100% وبینار از سمینار بهتر است(یا برعکس).

یکی از بزرگترین مزیت های وبینار،هزینه های فوق العاده کم برگزاری آن نسبت به سمینار است.در حالی که یکی از بزرگترین مزیت های سمینار،قدرت فوق العاده زیاد آن نسبت به وبینار،در برندسازی و تاثیر در ذهن مخاطب است.

وبینار مارکتینگ،فقط برای کسب و کارهای آموزشی کاربرد ندارد و برای بهره مندی از آن باید خلاق باشید!

 

1399/01/22

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۵۴
دکتر حسنعلی محمودی

نوروز 1399

جمعه, ۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۲۷ ب.ظ

نوروز،آغازین روزهای فصل سبز بهار،نوید بخش رویش دوباره و سر زندگی و شادابی و عید باستانی ایرانیان بر همه هموطنان مبارک باد.

بر ما سالی گذشت و همچون ایام پیش،منتظر فرا رسیدن آینده ای با روزهای متفاوت هستیم.

آرزو دارم در مسیر رسیدن به آرزوهای کوچک و بزرگ خود،فارغ از خودخواهی ها،سطحی نگری ها و بی تفاوتی نسبت به همنوعان و طبیعت ارزشمندی که مدت هاست از آن غافل هستیم،با درک اهمیت و تمرکز بر آرمان های انسانی،سالی سرشار از فداکاری،فروتنی،گذشت،جسارت و شجاعت را در مسیر تحقق اهداف خود،مدنظر قرار دهیم.

نوروزتان همایون باد.

1399/1/1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۹ ، ۱۶:۲۷
دکتر حسنعلی محمودی