وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

بزرگترین وب‌سایت مارکتینگ در ایران

وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

بزرگترین وب‌سایت مارکتینگ در ایران

وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

-مدرس و مشاور صنعت و دانشگاه
-استراتژیست و راهبرد ارشد فروش و بازاریابی در شرکت بوش آلمان
-سخنران،طراح و برگزارکننده همایش های بین المللی کسب و کار





بایگانی



ده قانون برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۹ ق.ظ

محتوا اهرم قدرت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که باعث افزایش مخاطبان می‌شود، اما در شروع کار و بدون هیچ تجربه‌ و بینش قبلی کمی چالش‌برانگیز خواهد بود. بنابراین درک اصول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ضروری است.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک شیوه بازاریابی است که ضوابط و مراحل خاص خود را دارد. زیرا هر رسانه اجتماعی با دیگری متفاوت است و ساختار و کارکرد متنوعی دارد. بنابراین تدوین یک استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک اصل اساسی برای کسب‌وکارهای علاقمند این حوزه به شمار می‌رود. رعایت ده قانون زیر به شما، مشتریان و برندتان کمک خواهد کرد.

1) گوش دادن

همانطورکه همیشه تاکید می‌کنیم، برای این‌که در رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوای خود موفق شوید بایدکمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید. محتوای آنلاین مخاطبان هدف خود را بخوانید، با آن‌ها صحبت کنید تا آنچه را که مهم است یاد بگیرید و سپس شما قادر خواهید محتوای ارزشمند تولید کنید.

2) تمرکز

بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی بسیار متمرکز برای ساخت یک برند قوی مناسب‌تر از یک استراتژی گسترده‌ای است که در نظر دارد همه‌چیز را به همه‌ی مردم برساند. بنابراین بر روی یک موضوع و مخاطبان هدف خود متمرکز شوید و از پراکندگی دور شوید. اسمیت می گوید آن دسته از افرادی که با یک موضوع خاص در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند، معمولا هیاهوی بیشتری ایجاد می کنند، به نسبت آن دسته از افرادی که موضعی خاصی را مد نظر قرار نداده و و بصورت عمومی به تولید محتوا می پردازند.

3) کیفیت

کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است، 1000 ارتباط آنلاین با افرادی که مطالب شما را می‌خوانند، به اشتراک می‌گذارند و در مورد آن بحث می‌کنند از 10000 ارتباط که غیرفعال هستند بهتر است.

4) صبر

موفقیت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در طول یک روز اتفاق نمی‌افتد، باید تلاش کرد، وقت زیادی را صرف آن کرد. برای بدست آوردن نتایج خوب باید متعهد به پیمودن مسافت‌های طولانی باشید.

5) ترکیب

اگر شما محتوای عالی و باکیفیت تولیدکنید و تلاش کنید تا مخاطبان باکیفیتی داشته باشید، آن‌ها محتوای شما را با مخاطبان خودشان در توئیتر، فیسبوک، لینکدین و در وبلاگ‌شان به اشتراک خواهند گذاشت. به یاد داشته باشید که به اشتراک‌گذاری و صحبت کردن مخاطبان‌تان در مورد شما و کسب‌وکارتان بسیار ارزشمند است. این به‌اشتراک‌گذاری نقطه‌ی ورود هزاران نفر از مردم از راه‌های بالقوه خواهد بود.

6) نفوذ

جهت پیدا کردن مخاطبانی که به کیفیت اهمیت می‌دهند، مخاطبانی که اثرگذاری بالایی دارند و مخاطبانی که علاقه‌مند به محصولات، خدمات و کسب‌وکار شما هستند تلاش کنید. این مخاطبان زمینه را برای ارتباط با دیگر علاقه‌مندان فراهم خواهند کرد و بدین ترتیب فرصت‌های بزرگی را به‌دست خواهید آورد.

7) ارزش

اگر تمام وقت خود را در رسانه‌های اجتماعی مستقیما روی ترویج محصولات و خدمات خود سپری کنید، مردم خسته می‌شوند و دیگر به محتوای شما اهمیت نخواهند داد. شما باید به مکالمات خود کمی ارزش اضافه کنید. بیشتر به ایجاد محتوای شگفت‌انگیز و توسعه‌ی روابط با تاثیرگذاران آنلاین تمرکز کنید، این روش مخاطبان شما را به یک کاتالیزگر قوی تبدیل می‌کند و باعث قدرت گرفتن بازاریابی دهان به دهان شما می‌شود.

8) تشکر و قدردانی

ایجاد روابط خوب یکی از بخش‌های مهم موفقیت در رسانه‌های اجتماعی است. اگر مخاطبان این اطمینان را حاصل کنند که از سوی شما مورد توجه قرار می‌گیرند تا مادامی که از این قانون پیروی کنید به کسب و کارتان وفادار خواهند بود.

9) دسترسی

همواره در دسترس مخاطبان خود باشید، این بدان معناست که به طور مداوم به تولید محتوا بپردازید و در جلسات گفتگو حضور داشته باشید. دنبال‌کنندگان آنلاین فورا برای شما جایگزین پیدا خواهند کرد اگر فقط یک هفته یا یک ماه ناپدید شوید.

10) رابطه‌ی متقابل

شما نمی‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید تا مطالب شما را به اشتراک بگذارند و در مورد شما صحبت کنند، بدون این‌که شما این‌کار را برای آن‌ها انجام دهید. بخشی از زمان خود را صرف به‌اشتراک‌گذاری و صحبت در مورد محتوای منتشر شده توسط دیگران بکنید.

1395/05/19

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۹
دکتر حسنعلی محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی