وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

بزرگترین وب‌سایت مارکتینگ در ایران

وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

بزرگترین وب‌سایت مارکتینگ در ایران

وب‌سایت رسمی دکتر حسنعلی محمودی

-مدرس و مشاور صنعت و دانشگاه
-استراتژیست و راهبرد ارشد فروش و بازاریابی در شرکت بوش آلمان
-سخنران،طراح و برگزارکننده همایش های بین المللی کسب و کار





بایگانی



یک استراتژی جلب مشتری برای فروشگاه های اینترنتی

شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۴۶ ب.ظ

 

فروشگاه های اینترنتی علی بابا (Alibaba.com) و جی دی (JD.com) تعدادی فروشگاه غیر آنلاین (فروشگاه سنتی یا معمولی) در سراسر شهر ایجاد کرده‌اند. هدف این فروشگاه های اینترنتی این است که موجودی محصولات اینترنتی خود را به مردم نمایش دهند و مشتریان را راغب به خرید اینترنتی از فروشگاه آنلاین خود نمایند.

سرمایه گذاری فروشگاه های اینترنتی در چین بر روی فروشگاه های غیر اینترنتی

اخیراً (در ماه ژون سال ۲۰۱۷) شرکت جی دی –بهترین خرده فروش اینرتنتی در کشور چین – فروشگاهی را به نام JD Home در یکی از مراکز خرید مربوط به فروشگاه وال مارت، در یکی از شهرهای جنوبی چین ایجاد کرد. فروشگاه های والمارت، ۱۲.۱% از سهام را در شرکت جی دی در اختیار دارند.

مشتریان می‌توانند برای تست کردن محصولاتی که برای مثال، جدیداً به سایت جی دی اضافه شده‌اند، به این فروشگاه‌ها مراجعه کنند و پس از اطمینان از کیفیت و قابلیت‌های کالا، در خرید‌های بعدی، آن‌ را به صورت اینترنتی سفارش دهند. محصولاتی که در این فروشگاه‌ها قرار دارد، هم به مشتریانی که به صورت حضوری مراجعه می‌کنند اختصاص دارد و هم تعدادی از آن‌ها برای تحویل درب منزل مشتریانی که از طریق اینترنتی سفارش‌دهی کرده‌اند، تخصیص داده شده است.

فروشگاه اینترنتی جی دی، از سال گذشته تاکنون ۱۵ عدد فروشگاه غیرآنلاین (JD Home) را در چندین شهر در کشور چین ایجاد نموده است. محصولات اصلی که در این فروشگاه ها به فروش می‌رسد، بیشتر شامل محصولات الکتریکی و لوازم خانگی می‌باشد.

 

فروشگاه های اینترنتی جی دی و والمارت از سال گذشته تا کنون با همدیگر همکاری‌هایی داشته‌اند. شرکت والمارت اکنون ۵ فروشگاه در اختیار دارد که محصولات خود را تحت برند جی دی به فروش می‌رساند.

ایجاد فروشگاه غیرآنلاین توسط فروشگاه اینترنتی علی‌بابا: یک استراتژی جلب اعتماد مشتریان

فروشگاه علی بابا نیز مثل جی دی، شروع به ایجاد فروشگاه های غیر آنلاین در شهر اصلی خود (Hangzho) در کشور چین کرده است. این شرکت نیز برای جلب اعتماد مشتریان به خرید آنلاین محصولات و تست کردن شماری از محصولات از نزدیک، این فروشگاه‌های غیرآنلاین را که نامشان را فضاهای نمایشی ( showrooms) گذاشته، ایجاد نموده است. به عنوان یک مثال، می‌توان گفت مشتریان در این فروشگاه‌ها می‌توانند بسیاری از محصولات آرایشی را تست کنند تا اگر از کیفیت آن راضی بودند، از این پس این محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

علی بابا در چند سال گذشته، بر روی تعداد زیادی از فروشگاه‌های غیرآنلاین نیز سرمایه‌گذاری کرده است (مثلاً خرده فروشی Intime که یک مرکز خرید است و یا شرکت Suning که بزرگترین فروشنده‌ی محصولات الکتریکی در چین می‌باشد و به تازگی در رده‌بندی بهترین خرده فروشان اینترنتی در چین رتبه‌ی دوم را از آن خود کرده است).

 

این روش، یعنی ایجاد فضاهای نمایشی ( showrooms)  یا فروشگاه های غیرآنلاین (Bricks-and-mortar stores)، به فروشگاه های اینترنتی کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری جذب کنند و رشد سریع‌تری داشته باشند. چرا که مشتریان عملاً کیفیت و قابلیت‌های محصولات را از نزدیک می‌بینند و با محصولاتی که این فروشگاه‌ها به صورت آنلاین در معرض فروش می‌گذارند، آشنا می‌شوند. بنابراین، میزان خرید اینترنتی افزایش پیدا خواهد کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۱
دکتر حسنعلی محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی